Prvi sastanak Sekcije za marketing i odnose s javnošću Hrvatskog muzejskog društva
Na prvom sastanku Sekcije za marketing i odnose s javnošću Hrvatskog muzejskog društva, održanom u utorak, 25. veljače, u Muzeju Prigorja u Sesvetama, okupili su se brojni muzealci, stručnjaci za marketing i odnose s javnošću.
Službeni dio susreta započeo je razgledom izložbe „Ozeha – dizajn s Feedbackom“ pod stručnim vodstvom gospodina Igora Laha, doajena hrvatske propagande te grafičke dizajnerice i umjetnice Alire Hrabar. Izložba donosi priču o povijesti i djelovanju jedne od najvažnijih hrvatskih marketinških agencija, Ozehe, osnovane 1945. godine. U agenciji su djelovali brojni ugledni propagandisti, dizajneri i umjetnici različitih profila, a svojim radom Ozeha je pokrivala sve aspekte onoga što danas nazivamo integriranim marketinškim komunikacijama. Njeno djelovanje značajno je utjecalo na razvoj suvremenog marketinškog komuniciranja te inspiriralo generacije budućih marketinških stručnjaka.
U ime domaćina, Muzeja Prigorja, sve prisutne pozdravio je kolega Tomislav Mrčić, dok se u ime Hrvatskog muzejskog društva obratila predsjednica, gospođa Vlasta Krklec.
Tijekom sastanka usvojen je Pravilnik Sekcije za marketing i odnose s javnošću, a za zamjenika koordinatorice Sekcije izabran je kolega Marijo Zrna, suradnik za marketing i komunikaciju s javnošću iz Tehničkog muzeja Nikola Tesla. Članstvo Sekcije obogaćeno je pridruživanjem kolegica Klare Bukovac, više voditeljice marketinga iz Prirodoslovnog muzeja Rijeka te Daniele Jeličić, voditeljice marketinga iz Muzeja grada Splita.
Dogovorene su ključne smjernice za budući rad Sekcije M&PR, koje uključuju:
- rad na formalnim i zakonskim regulativama vezanim uz položaj marketinga i odnosa s javnošću te stručnjaka iz tog područja u hrvatskim muzejima;
- okupljanje stručnjaka radi zajedničkog planiranja programa Sekcije za 2026. godinu;
- aktivnosti usmjerene na osuvremenjivanje i daljnje poboljšanje vidljivosti Hrvatskog muzejskog društva.
Ovim sastankom Sekcija za marketing i odnose s javnošću Hrvatskog muzejskog društva pokazala je jasnu namjeru da aktivno doprinosi unapređenju marketinških praksi i jačanju uloge muzeja u suvremenom društvu stoga pozivamo sve kolege muzealce stručnjake za marketing i odnose s javnošću da nam se pridruže i uključe u rad Sekcije (molimo da zahtjeve za članstvo pošaljete tajnici HMD-a gospođi Sunčici Nagradić Habus na tajnica@hmud.hr).
Prvi sastanak održan je u Sesvetama čime želimo naglasiti želju za osnaživanjem manjih sredina te se može očekivati naše slijedeće druženje ponovo izvan metropole.
Znajući kako naš glavni grad jest centar iz kojeg kreću ključne odluke i planiranja u kulturnim djelatnostima, vjerujemo kako će ravnatelji zagrebačkih muzeja prvi prepoznati i prihvatiti svrhu i cilj našeg udruženog djelovanja. Misija svakog marketinškog i PR stručnjaka je djelovanje na promociji svoje ustanove i dobrobiti lokalne i državne zajednice. Osnaživanjem ustanova u kulturi putem učinkovitog marketinga i odnosa s javnošću postiže se jasnije pozicioniranje i jačanje uloge muzeja u suvremenom društvu.
Za HMD:
Marijana Bračić, koordinatorica Sekcije za marketing i odnose s javnošću Hrvatskog muzejskog društva