Predavanje Penelope Curtis, ravnateljice Tate Britain, održat će se u četvrtak 30.01.2014. godine u 18 sati u Dvorani Gorgona, zagrebačkog MSU.
Predavanje na engleskom jeziku, namijenjeno je stručnoj i široj javnosti. Slobodan ulaz.
Predavanje organiziramo kao jedno od popratnih programa retrospektive Vojina Bakića. Autorica značajnih publikacija i izložbi o britanskoj skulpturi 20 stoljeća, predstavit će svoja istraživanja i tumačenje fenomena iznimno vitalne moderne skulpture britanskog kontinenta, razvoj i utjecaj koji je imala na promjenu smjera europske i svjetske skulpture. Tako će publika dobiti širi uvid u pojave koje su utjecale i na promjenu i osuvremenjivanje izraza Vojina Bakića, koji je nekoliko puta izlagao u Londonu i pratio doprinose dominantne kiparske struje britanskog kontinenta. Dodiri Vojina Bakića i britanskih modernih kipara su brojni. Da spomenemo samo neke: izložba Henryja Moorea održana je 1955. u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu. Prva izložba jednog modernog kipara u Jugoslaviji bila je prvorazredni kulturni događaj, kojemu je nazočio sam Henry Moore s kojim se tom prigodom Bakić upoznao. Herber Read je 1964. u kultnoj knjizi Sažeta povijest moderne skulpture uvrstio skulpturu Vojina Bakića, što mu je priskrbilo planetarnu vidljivost.
Dr. Penelope Curtis je u svojoj bogatoj karijeri imala vodeće uloge u nekoliko važnih britanskih kulturnih institucija. Godine 1988. priključuje se Tate Liverpoolu kao kustosica izložbenih programa. U periodu između 1994. i 1999. godine kao voditeljica Centra za istraživanje skulpture u Institutu Henry Moore u Leedsu bila je odgovorna za programe izložbi povijesne i suvremene skulpture, upravljanje zbirkom skulptura i arhivom, te istraživačke aktivnosti i izdavaštvo. Godine 2010. postaje ravnateljica Tate Britain te je ujedno prva žena na čelnoj poziciji tog muzeja. Uvodi nove standarde u prezentaciji i interpretaciji muzejske građe. Bila je kustosica nedavno održane izložbe Moderna britanska skulptura u londonskom Royal Academy of Arts.
Objavljuje knjige i priloge o britanskoj skulpturi 20. stoljeća, europskoj umjetnosti i arhitekturi međuratnog razdoblja i suvremenim kiparima (Thomas Schütte, Gerard Byrne, Isa Genzken). Autorica je knjiga: Sculpture 1900-1945: After Rodin (OUP, 1999), Sculpture in 20th Century Britain (Henry Moore Institute, 2003), Patio and Pavilion: The place of sculpture in Modern Architecture (Ridinghouse, 2007).