Predavanje prof. dr. sc. Tomislava Šole: Baština za društveni razvoj

srijeda, 4. lipnja u 17 sati, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, prostor: Ekstenzija

U povodu obilježavanja 60. obljetnice postojanja, MSU u suradnji s prof. dr. sc. Tomislavom Šola započinje niz besplatnih predavanja otvorenih za javnost o temi odnosa prema baštini i njezinoj funkcionalnoj upotrebi.

U srijedu, 4. lipnja, uvodno je izlaganje ciklusa od 7 dvosatnih predavanja (dva puta po 45 min) koja će se nastaviti ujesen. Predavanja će biti praćena projekcijama. Polaznici cijelog ciklusa će moći dobiti certifikat.

ACADEMIA MNEMOSOPHICA

Baština za društveni razvoj

Svaki muzej suvremene umjetnosti je mjesto gdje se uobličuje stvarnost. Teorija i umijeće javne memorije područje su inovacija i opravdanih očekivanja, jer mogu pridonijeti prosperitetu zajednice. Pomažu razumjeti kako formiramo svijest o sebi i svojoj okolini, kako se uobličuje javni diskurs i zašto nam treba prošlost. Academia Mnemosophica niz je od sedam power-point predavanja o raznim temama: Svijet u kojem živimo, Mnemosophia, Kvaliteta baštinskog proizvoda, Od taštine do mudrosti, Identitet i brand, Doba baštine, Osma umjetnost…  Javna memorija će suodlučivati o kvaliteti svakog društvenog projekta.

Mi smo u dobu baštine i to nije teško dokazivati. U posljednjih desetak godina postala je predmetom rastuće, općeg interesa. Baštini se nude mnoge primjene, od turizma do ugostiteljstva i zabave, pa je ta primjena opterećena s mnogo zabuna i nerazumijevanja. Za poznavanje baštine i razvijanje potrebnog ukusa i osjećaja mjere potrebno je znanje, odnosno prikladna iskustva ili bar uvjerljiv, slikovit transfer takvih međunarodnih iskustava. Prilike za prikupljanje tog znanja su ograničene na profesionalne krugove. Baština je središte formiranja sektora javne memorije i odatle MSU jest pravo mjesto za inovativan, skoro konceptualistički projekt. Inovacija koja podrazumijeva „Academia Mnemosophica“ je ime s utemeljenjem:

„akademija“ je neobavezna forma stjecanja znanja, kao način da se struci pruži neobavezan prilog, a svim zainteresiranim građanima jedinstvena prilika za to iskustvo. Termin „katedra“, u podnaslovu sugerira da je sadržaj svojim osobinama utemeljen na sveučilišnom standardu, a pridjevak „slobodna“ pretpostavlja potrebnu opuštenost i „čitkost“ kakvu podrazumijeva javna komunikacija.